Fontana mladosti

Njegujte svoje tijelo i duh u skladu sa prirodom
Avatar
Red
Moderator
Postovi: 4300
Pridružen/a: 06.02.2010, 20:50
Zahvalio/a: 242 puta
Prim. zahvala: 671 put

Fontana mladosti

PostPostao/la Red » 10.09.2010, 12:17

[thumbnail=float-left]https://themajka.com/media/images/1359555537.jpg[/thumbnail]FONTANA MLADOSTI by Peter Kelder

Peter Kelder _ Fontana mladosti _Tibetans.pdf

Pet Tibetanaca - fontana mladosti

Vježbe nazvane 5 tibetanaca nastale sa naravno na Tibetu prije otprilike 2500 godina. Ovu metodu vježbanja zapadni svijet je upoznao kada je izašla knjiga od Petera Kleidera pod nazivom „The Ancient Secret of the Fountain of Youth“. Ova metoda je još poznata pod nazivom Five Tibetan Rites.

Svakako skinite knjigu, u textu dole samo je ukratko pojasnjen princip ali knjiga je puno detaljnija i zanimljivija ;)

Pet tibetanaca su ustvari pet vježbi koje može izvodit svatko i bilo gdje, a stvar je da pokrenete svoje čakre. Čakra se može doslovno prevesti kao kotač rotirajuće energije. U našem tijelu se nalazi sedam glavnih čakri. To su Sahasrara čakra (krunska čakra), smještena u području limbičnog sustava i predstavlja sjedinjene svih čakri. Agnya čakra (treće oko), smještena je na sredini čela. Vishuddhi čakra (grlena). Anhat čakra (srčana), Nabhi čakra (solarni pleksus), Swadhistana čakra (spolna) i Mooladhara čakra (korijenska čakra).

Prije nego se upoznamo sa vježbama potrebno je znati za što sve one služe, a taj popis je veoma dugačak. Kao što smo već rekli, ove vježbe su još okarakterizirane kao fontana mladosti. To znači da one pomaluđuju, oslobađaju energiju, riješavaju mnoge zdravstvene probleme, probleme sa kralježnicom, zglobovima, poboljšavaju vid, snagu, izdržljivost, te mentalno i emocionalno stanje.

Prvi tibetanac
Stanite uspravno i rašrite ruke pored tijela u ravnini ramena. Dlanove okrenite prema dole. Okrećite se u smjeru kazaljke na satu i to napravite 21 put ili okret. Sve ostale vježbe imaju isto ponavljanja, znači 21. Kada se vrtite ne fokusirajte se na ništa, pustite da se vid zamuti kako se vrtite. Na početku će možda ići malo teže, ali sa vremenom nestaju problemi vrtnje.

slika

Drugi tibetanac
Lezite na tlo, ispružite ruke pored sebe, dlanove stavite na tlo, a noge skupite. Počnite sa udisajem i dignite noge što je više moguće, a glavu podižite savijajući vrat i dolazeći bradom na prsa. Izdahnite i vratite se u prvobitni položaj. Ponovite 21 put.

slika

Treći tibetanac
Kleknite na koljena, savite prednji dio stopala da bude na tlu. Dlanove stavite na stražnji dio butine, tik ispod stražnjice i glavu savijate da dodiruje prsa. Udišite i naginjite se nazad, glavu zabacite i oslanjajte se rukama na butine. Izdahnite i vratite se u početni položaj.

slika

Četvrti tibetanac
Sjedinite na pod sa rukama pored tijela i dlanovima na zemlji, usmjerenima prema nogama. Noge držite ispružene. Is tog položaja se dignite u most. Dižite rup dok udišete, glavu zabacite koliko možete u nazad. Položaj koji morate napraviti je taj da trup bude paralelan sa tlom, a ruke i potkoljenice okomite na trup. Izdahnite dok se vraćate u početni položaj.

slika

Peti tibetanac
Legnite na trbuh, stavite dlanove na tlo pored ramena i rukama podignite gornji dio tijela. oslanjate se prednjim dijelovima tabana i glavu zabacite iza. Udišite i podignite stražnjicu, a glavu istovremeno zabacite nazad. Ruke i noge moraju biti ispružene. Izdahnite i vratite se u početni položaj.

slika

Pogledajte kako se to radi...
http://www.youtube.com/watch?v=juZxrvc8-A4

Ajmo se sada pomladiti i biti vitalni :D :ymparty:
“If you can't understand it without an explanation, you can't understand it with an explanation"
Os Mica

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la Os Mica » 01.04.2011, 08:11

pet tibetanaca :thumbsup:

razmišljala sam o njima neko vrijeme...čekala sam i seminar kojeg nisam dočekala. skinula sam s neta knjigu i krenula :psy

prvi tjedan sam radila vjezbe po tri ponavljanja, drugi tjedan pet, treći sedam..trenutno sam na sedam ponavljanja svake vjezbe dok ne dodjem do broja 21.

za sad se osjećam sjajno :sunn: energija, vitalnost i tonus :D

za sve koji se premišljaju samo go for it, nećete pozaliti. jedino se mozete osjećati bolje
Perun
rank8
Postovi: 325
Pridružen/a: 24.11.2011, 09:15
Zahvalio/a: 116 puta
Prim. zahvala: 47 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la Perun » 14.12.2011, 10:45

Momentalno sam na 19 ponavljanja, i moram napomenuti da efekti nisu kao prošli put, kad sam već na nekih devet osjećao bitnu razliku.
Najbolje rezultate asam imao kad sam radio prvo tibetance, zatim pranajamu, pa bija mantre.
Sad uglavnom radim samo pranajamu poslije vježbi, i to ako uhvatim vremena, nažalost.
Ko prije umre duže je vječan
Avatar
314
rank14
Postovi: 646
Pridružen/a: 22.08.2011, 14:34
Zahvalio/a: 56 puta
Prim. zahvala: 140 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la 314 » 26.01.2013, 12:12

ček, to se radi ispravno tak brzo, mislim brzo....ili kasnije dolazi do toga, kao početnik idem odma tim ritmom ili mogu polakše izvoditi vježbe dok se ne ufuram. znam da se broj izvođenja povečava, ali me zanima 'ritam'?
". . . TO JE ONAJ IZVORNI OSJEĆAJ PLEMENA KOJE JE U ISTOM RITMU, A VOĐA JE DJ."
Perun
rank8
Postovi: 325
Pridružen/a: 24.11.2011, 09:15
Zahvalio/a: 116 puta
Prim. zahvala: 47 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la Perun » 26.01.2013, 12:46

Spor mi je komp, pa nisam gledao, ali mi je negdje u sjećanju da tip prebzo radi, a koliko se sjećam ima i nepravilne pokrete u trećem.
Poanta je da su pokreti i disanje uskllađeni, ideš npr. gore udah, dole izdah, pa kad brzo radiš izgleda kao da ćeš hiperventilirat, uz to,brži pokret- kraći udisaj - manje zraka unosiš - manje CO2 izbacuješ.
Meni se pokazalo da je najbolji tempo - tempo mog sporog disanja. Za 21 tibetanac mi je trebalo malo ispod 30 min.
Ukoliko si zainteresiran za tibetance mogu ti ih samo preporučit. I pitaj slobodno, rado ću stavit dodatke za vježbe.
Ko prije umre duže je vječan
Avatar
Beyond Le Fov
Moderator
Postovi: 2046
Pridružen/a: 06.02.2010, 21:48
Zahvalio/a: 358 puta
Prim. zahvala: 1143 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la Beyond Le Fov » 26.01.2013, 13:05

rade se optimalnom brzinom, više sporo nego brzo, s dosta odmaranja ako je potrebno. U početku se radi samo po par ponavljanja, kad osjetiš da ti postaje naporna neka vježba, odnosno kad se mišići počnu mučit tad prestaneš, obavezno. Nisu to vježbe za bildanje mišića već rad s energijama. Čim se mišići počnu mučiti znači da se prekomjerno iscrpljuješ. Ako radiš prebrzo efikasnost pada. U početku ideš samo po par ponavljanja, kako vrijeme prolazi i kako osjećaš da možeš tako radiš sve više do 21 ponavljanja svaku.

Disanje je odgovarajuće i bitno kako je napisano, i diktira brzinu vježbanja, treba disati polako. Dok radimo tibetance pažnja svijesti je uvijek na disanju i u tijelu, nije ok da luta negdje drugdje.
lik s ovog videa gore radi puno prreeeeeebrzo, potpuno pogrešan tempo ima jer ćeš se srušiti u nesvjest ako ćeš disati tom brzinom.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
sepavi puz
rank2
Postovi: 12
Pridružen/a: 01.12.2012, 02:37

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la sepavi puz » 26.01.2013, 22:47

razmisljam o tai chi ili qigong-u....to jest mjesavina jednog i drugog tai chi qigong (shi ba shi)...ima li neko kakvu preporuku ili se bavi s time mozda?
Perun
rank8
Postovi: 325
Pridružen/a: 24.11.2011, 09:15
Zahvalio/a: 116 puta
Prim. zahvala: 47 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la Perun » 27.01.2013, 12:07

sepavi puz je napisao/la:razmisljam o tai chi ili qigong-u....to jest mjesavina jednog i drugog tai chi qigong (shi ba shi)...ima li neko kakvu preporuku ili se bavi s time mozda?

Dakle, već par mjeseci kopam po qigongu (tai či preskačem), i izgleda da svako selo u kini ima svoju školu ili stil... I sad pokušavam nač najoptimalniji, bar meni, i iskristaliziralo mi se -zasad!!!- mantak chieva tehnika, Pan gu Shen stil, i power qigong od nekog lam kam chuena.
Pokušavam uspoređivat tehnike, ne bi skužio u čemu je kvaka, ma sve me strah da će to trajat.
Lani sam uletio u Falun Gong, i moram priznat da nikad ništa moćnije nisam probao; energija vitalnost, forca, otprnost na temperaturu,... Ni tibetanci, ni kriya yoga, ni tantra, ništa ne može (bar u mom slučaju) dodat vode falun gongu. Problem je što je dogmatično obojan, vođa je čudak, neznaš čega se držat a čega ne od moralno-etičnih zahtjeva same discipline.
A preopasno je za igrat se i istraživat izvan uputa.
Tako sad tražim nešto najsličnije tomu, pa ti javim kad nešto isčupam.
Zasad ti preporučujem osam djelova brokata, vježbe po elementima i mikrokosmička meditacija.
Ko prije umre duže je vječan
shroomko
rank14
Postovi: 887
Pridružen/a: 16.07.2012, 18:45
Zahvalio/a: 138 puta
Prim. zahvala: 202 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la shroomko » 30.01.2013, 09:46

Ovdje je objašnjen samo fizički aspekt vježbi a to nije dovoljno.
Gdje treba biti usmjerena pažnja dok se rade vježbe? Pretpostavljam u tijelo, da li općenito ili u neki dio.

Obično takve vježbe imaju više slojeva: fizički pokret, disanje, usmjeravanje pažnje, eventualno neke vizualizacije pa se onda dodaju emocionalni stavovi (zahvalnost, ljubav...) i na kraju se dobije vježba koja je bar 10x moćnija od samo fizičke vježbe.
Perun
rank8
Postovi: 325
Pridružen/a: 24.11.2011, 09:15
Zahvalio/a: 116 puta
Prim. zahvala: 47 puta

Re: Fontana mladosti

PostPostao/la Perun » 30.01.2013, 10:58

Pažnja je usmjerena na pokret. Radio sam ih sa jezikom na nepcu (time se zatvara unutrašnji energetski krug)bez nekih posebnih efekata. Radio sam i sa stiskanjem anusa (vajroli mudra) pri izdisaju, opet bez efekata. Vodio sam energiju po tijelu - ništa.
Znači, prvi dio pokreta udah, drugi dio pokreta izdah. Koncentracija na pokret i to je to.
Neznam, možda da isto proba netko senzibilniji...
E da,postoji i šesti tibetanac, no taj zahtjeva seksualnu apstinenciju. Mada mislim da bi sublimirannje iste imalo još bolje efekte. Možda jednom probam.
Ko prije umre duže je vječan

Natrag na “Moje Tijelo, Moj Hram”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.